søndag den 22. januar 2012

Indlagt

Vi fik kørt en kurve
- den var ikke helt pæn, forstået på den måde at der ikke rigtig var nogen udsving, altså hendes puls stiger ikke når hun er aktiv, den lå langt det meste af tiden mellem (130 og 145 hjerteslag pr min.)
- det har den ellers varet rigtig fin tidligere, sidst var den næsten for svingende (mellem 110 og 176)
Mit hvile blodtryk ligger mellem 140/98 og 149/100 - fik det taget 4 gange over noget tid, uden det ændrede noget.
Vi besluttede derfor at gå en tur op på G74 Neonatal afd. for at se afdelingen og måske se et lille barn på størrelse med Acacia.
Men der var ikke mange indlagte, og børnene var (heldigvis) store, så vi så en pige på ca 2 kg. Hun var trilling med to "store" drenge - årrh hvor var de alle tre fine !!! Suk!
Nå sygeplejesken der viser os rundt - viser sig at være selv samme sygeplejerske der tog i mod os da Tobias ankom til Roskilde for 10 1/2 år siden!!!
Nå vi skulle tilbage for at få lavet en ny kurve og for at få taget blodprøver for at tjekke for svangerskabsforgiftning, de prøver har vi nu fået svar på - de er heldigvis normale!
Kurven var dog noget at en udfordring, hun lå stadig i samme lag, men jordmoderen havde noget svært ved at finde hende og fange hjertelyden, så hun måtte blive og holde den, og kun når jordmoderen skubber godt og grundigt til maven kom Acacias hjerterytme lidt op, men faldt hurtigt ned tilbage igen.

Jeg og jordmoderen blev enige om at det er mindst stressende for mig at jeg bliver her, natten over.
Der er nemlig ofre sammenhæng mellem for højt blodtryk og manglende vækst hos fosteret...

Jeg skal scannes i morgen tidlig kl 8.30 hvor vi skal se status på flowet og mængde af fostervand.

1 kommentar:

  1. Hej Joy,
    ville lige ønske dig held og lykke med det forestående kejsersnit!

    SvarSlet